SPÖK!

När jag fyllde 40 fick jag en rebus av två kompisar som resulterade i en biljett till teatern Spök på Cirkus här i Stockholm. Blev väl lite sisådär glad då det inte var en teater som jag verkligen ville se. Men väluppfostrad som man är så sa jag inget. Och det är jag glad över i efterhand. För den var verkligen rolig! Måns Zelmerlööw är ju rikitgt duktig som både kan spela teater, sjunga och dansa. Sussi Eriksson är ju jättekul och Loa Falkman gjorde en helt fantastisk prestation som gammal betjänt som klapprade med löständerna.
Det var fullt drag hela showen, många specialeffekter och mycket skratt. Så även om det var långt ifrån fullt och den kanske inte har fått superduperrecensioner så kan jag rekommendera den.
 
Text från cirkus.se:
"Det spökar på Cirkus! Följ med till slottet Bränningehus dit popstjärnan Dante (Måns Zelmerlöw) kommer i tron att han ska få lugn och ro att skriva nya låtar. Men det visar sig att han i själva verket har lurats dit av spöksystrarna Giljotina (Lena Philipsson) och Salmonella (Sussie Eriksson) som går igen på slottet sedan de fått sina hjärtan krossade av Dantes förfader och i förtvivlan tagit sina liv. Enda sättet för systrarna att få evig frid är att lyckas med den slutliga hämnden – att Dante, den siste i sin ätt, dör en lika fasansfull död som sin far, farfar och farfarsfar. Till sin hjälp har de den uråldrige och skräckinjagande betjänten Bernhard (Loa Falkman)."
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>