Handfast kreativitet

Började känna innan sommaren att jag skulle vilja göra något kreativt med händerna som motpol till allt datoranvändande. Så när jag fyllde år och mina kollegor hade samlat till mig önskade jag mig en kurs i "Börja virka" på Medborgarskolan. Och denna introduktionskurs har gått av stapeln i kväll. Och det roliga var att det satt kvar i fingrarna efter att jag har virkat en hel del med min mormor när jag var i 10-årsåldern.
 
Det vi fick lära oss i kväll var grunderna. Dvs fasta maskor, stolpar, halvstolpar och smygmaskor. Hur kul och inspirerande som helst! Så i morgon ska jag åka och handla garn så jag kan börja med att virka grytlappar till alla i min omgivning i julklapp. :-)
 
 

Kommentarer
Kicki

Tack för en trevlig kväll igår! Lycka till med virkandet och grytlapparna!



Blogg: http://365sakerdukansticka.blogspot.se/
2013-10-03 @ 09:50:30


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>