Internetberoende?

Hörde just på nyheterna att man i snitt är inne på Facebook 75 minuter om dagen! Herregud, det är ju helt sjukt egentligen. Tänk vad mycket annat man skulle kunna göra den timmen+kvarten varje dag. Det värsta av allt är att jag antagligen ligger en bra bit över snittet. Är htelt beroende! Och det känns ju förstås jättejobbigt när jag inte har tillgång till datorn/telefonen är utan mottagning. Och då snackar vi bara FB här! Sitter ju en hel del utöver det också.
 
Det är ju faktiskt ganska skrämmande att man är så beroende av internet. Vad gjorde man innan internet liksom? Man måste ju ha haft hur mycket tid som helst över till andra saker. Nej, jag får nog börja vänja mig av lite med det här. Kan man ha någon typ av nedtrappning kanske? Tål att tänkas på! Ska i alla fall börja med att vara utan under ett dygn från och med i eftermiddag eftersom att jag åker ner till Danmark.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>