Officiellt medelålders

Nu är jag officiellt medelålders! Har för första gång varit på mammografi. Jag hade hört innan att det skulle göra rackarns ont så jag var väl förberedd på det. Så döm om min förvåning när jag inte tyckte det var någonting. Gjorde inte det minsta ont eller var obehagligt. Så ni som inte har gjort detta innan behöver absolut inte oroa er.

Det som däremot gjorde ont var när jag direkt efteråt var och tog blodprover inför fem-årskontrollen efter min Gastric By-pass. De skulle ta hela sju rör och när hon satte i det sjätte började det göra ont som fasiken i blodkärlet och i och med det tog flödet slut. Då hon inte hittade något nytt kärl eftersom att jag antagligen blev nervös så fick de nöja sig med sex och göra flera analyser från samma provrör. Usch, jag avskyr verkligen det där med nålar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>