Värt att testa?

Har sovit så fruktansvärt dåligt under en längre tid då jag haft en hypoman period. Svårt att somna, när jag väl somnar vaknar jag efter ett tag och har svårt att somna om plus att jag är spänd som en fiolsträng med tankar som snurrar runt i 190.
I kväll var jag på en föreläsning om just sömnproblem och det var en arbetsterapeut som berättade om boll- resp. kedjetäcken. Meningen är att det ska bli ett tryck över kroppen som ska göra att Oxytocin (ett välbefinnandehormon) utsöndras och att man känner sig lite omhuldad och kramad.
Ska fråga min läkare nästa vecka om hon kan remittera mig till en arbetsterapeut för att prova ut ett. Är ju helt klart värt ett försök!
 
bolltäcke Kedjetäcke och bolltäcke

Kommentarer
Cilla

Åh va' mysigt, fixar du ett åt mig med?



2013-10-11 @ 10:06:12


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>