Vassaste kniven i lådan?

Jag undrar just hur de som är med i typ "Lyxfällan" tänker egentligen. Tror de verkligen att det är bra reklam för dem själva inför framtida arbetsgivare, hyresvärdar osv? Någonstans i bakhuvudet måste ju tanken ha poppat upp att "oj, jag är arbetslös och den här bilden vill jag inte visa upp av mig själv". För de som är med i såna typer av program är ju med där av en anledning: de har slarvat med sin ekonomi! Och jag förstår verkligen om arbetsgivare drar öronen åt sig. För vem vill ha en anställd som inte kan ta hand om sin egen privatekonomi på ett korrekt sätt? Hur ska de då kunna ha en känsla för företagets pengar?
Nej, såna här i mina öron ganska korkade uttalande visar ganska tydligt hur smarta de är. För de som verkligen har hamnat i knipa och med sin ekonomi och har någonting innanför pannbenet söker hjälp på ett mer seriöst sätt.
 
Bild från expressen.se
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>