Glädjande söndagsteater

Jag och mamma har i eftermiddag varit på Stadsteatern och kollat på pjäsen "I sista minuten". Handlade om tre äldre damer som kommer på att det är mycket som de vill hinna med att göra innan de dör. De vill både hinna med att ha roligt, uppleva kärleken, dricka vin och bo i kollektiv som de pratade om när de var unga.
De tre damerna spelades av krutkärringarna Meta Velander, Meg Westergren och Yvonne Lombard. Meta som är en av mina favvisskådisar är hela 89 år!!! Tänk vilka krafter!
 
Det var många skratt även för mig som sänkte medelåldern i salongen avsevärt. Dock tror jag att de äldre skrattade mer igenkännande än vad jag gjorde. Men det är himlans roligt att gå på teater måste jag säga.
 
I SISTA MINUTEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>