Intensivt dygn

Drog hem till en kompis för en enkel middag med Borsjtj och lite rödvin. "Problemet" var bara det att det blev mer än lite... Blev två pavor, Lemoncello OCH tre stooora drinkar. Så när jag började känna att det var dags att dra mig hemåt var klockan helt plötsligt halv tre! Men trevligt var det!
 
 
Dock var det ju kanske inte fullt lika trevligt i morse när klockan ringde vid halv tio. :-( Både sovit lite/risigt och lite bakis ovanpå det. Men det var bara att masa sig upp och åka iväg till en hemvärnskollega och plocka äpplen som jag sedan åkte iväg och mustade. Lämnade in 60 kg äpplen och fick tillbaka 40 liter must. Och den blev så himla god! Och extra god blir den ju när man tänker på att den är helt naturlig utan tillsatser.
 
Årets hittills godaste middag var den färska krabba som avnjöts tillsammans med goda ostar. Krabba är verkligen sjukt gott, speciellt när man kostar på att köpa den i fiskdisken. Mmm...
På vägen hem blev jag stoppad av polisen som hade nykterhetskontroll. Här har jag haft körkort i drygt 20 år och aldrig fått blåsa. Men plötsligt händer det... Och då två gånger på en månad! Hände ju även när vi var på Åland i slutet av augusti. Men det var ju en rackarns tur att de inte kollade på förmiddagen. För då hade det nog varit på gränsen att jag hade klarat mig igenom...

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>