Tiden går fort

Tänk att det redan är hela tio år sedan Anna Lindh mördades. Kommer ihåg att jag blev väldigt illa berörd hur något sådant kunde hända i lilla Stockholm. Eller kanske inte att det rent fysiskt kunde hända utan mer att jag inte trodde vi hade såna galningar här.
Tyckte det var SÅ sorgligt för hennes familj och partikollegor. Speciellt då när Göran Persson hade presskonferens där han lämnade dödsbudet. Usch, jag blir nästan lite gråtmild när jag tänker på det!
 
Man satt där framför tv:n och datorn och följde jakten på mördaren. Tog ju ett tag innan de hittade honom. Men han kan inte ha varit den vassaste kniven i lådan med tanke på hur många ledtrådar han lämnade efter sig.
En sån där människa hoppas man ju får sitta inne LÄNGE. I och för sig ska man inte göra någon skillnad på vilken Anna han än hade mördat men det här blev lite extra då ju just Lindh var en offentlig person.
 
Dessvärre var nog inte det här sista gången något sådant hände, vi kommer nog få uppleva det igen med tanke på att samhället bli mer och mer våldsamt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>