Besök på överviktskliniken

Har i eftermiddag varit på mitt veckobesök på överviktskliniken. Det var dags för lite vägning och utvärdering av veckan. Jag erkänner att jag har fuskat några gånger under veckan då jag ju var på middag både i fredags och söndags. Men trots det hade jag gått ner 1.4 kg! Ska verkligen försöka att inte fuska för det är ju trots allt det beteende som vi vill komma tillrätta med.
Nu ska vi försöka en ny variant för att jag inte ska vara så hungrig hela tiden och det är att i stället för frukt till mellis ska jag äta yoggi/risifrutti/2xknäckemacka med mjukost. Antagligen är det då det extra fett som ska göra att jag blir mer mätt.
 
När jag kom hem i kväll vad tror ni att det var det första jag gjorde? Ja, förutom att äta middag då. Jo, jag klämde i mig fem skorpor med smör! Och det ingår INTE i mitt matschema om man säger så! Känner mig så jäkla missnöjd med mig själv så här i efterhand. Men jag måste försöka tänka att det är nya tag i morgon. Kan inte vara så hård mot mig själv. För trots allt har det gått relativt bra med tanke på vilket stört ätbeteende jag har.
 
En annan sak som peppade lite var att få känna sig lite smal för en gångs skull. Där på kliniken mötte jag flera som var i 150-170 kg klassen. Kände mig smal som en vidja i jämförelse. Men framför allt är jag glad att jag har tagit tag i det nu och inte väntat tills jag är så stor. Jag har ju faktiskt inte lika lång uppförsbacke som de att ta mig uppför...
 
Forum image
Nej, det är INTE jag! Riktigt så farligt är det inte ännu.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>