Besök på överviktskliniken

Har i eftermiddag varit på ett lååångt besök på överviktsenheten. Jag fick ett matprogram samt rörelseprogram för de kommande fyra veckorna. Så dessa veckor kommer se ut enligt följande:
 
07:00 Havregrynsgröt med mellanmjölk
10:00 Frukt
12:00 Lunch 250 g fördelat på 80 g kolhydrater, 80 g proteiner, 80 g grönsaker och 10 g extra
15:00 Frukt
18:00 Middag enligt samma koncept som lunchen
21:00 Frukt
 
Jag ska även gå minst 9000 steg/dag (inte snitt utan per dag). Om jag sedan går på Friskispass blir detta en rörelsebonus.
Varje måltid som jag äter ska jag äta genom att ställa en tallrik på en våg som är kopplad till en dator. Där kan jag se hur fort jag äter (min måltid ska ta minst 14 minuter). Den kommer säga om jag äter för långsamt eller för snabbt och jag ska även registrera min mättnadskänsla.
 
Känner mig taggad och förväntningsfull inför detta och det känns som att det kan funka. Såvida jag inte börjar lura mig själv alltså. Det bästa av allt är att det inte är någon speciell diet utan jag får äta vad jag vill för mat!
 
 

Kommentarer
Cilla

Dax för en ny *klapp-på-axeln*!!



2014-04-01 @ 17:42:22


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>