Lång påskhelg

Guuud vad det har varit skönt med lite ledighet! Har hunnit med bl.a. att byta däck och vaxa bilen, njuta av god mat, gräva trädgårdsland, klyvt ved och hängt på djursjukhuset.
 
Åkte ju till dejten i fredags kväll och det kändes så himla bra att träffa honom igen! I lördags kapade han ved medan jag grävde trädgårdsland. På kvällen var vi ute på en underbar långpromenad. Vi har verkligen lätt att prata med varandra vilket ju känns väldigt skönt. Orosmomentet just då var att min katt där hemma inte verkade må så bra. Min mamma var kattvakt och enligt henne var han helt olik sig själv. Dock tänkte vi att det var en reaktion på vaccinationen som han fick i torsdags kväll så vi bestämde att avvakta.
 
Igår stod jag vid vedklyven nästan hela dagen. Men när jag pratade med mamma på eftermiddagen och hörde hur risig Finduz var bestämde jag mig för att åka hem på en gång för att ta honom till djursjukhuset. När vi kom dit vid sex-tiden och de fick höra att han inte varit på lådan eller druckit sedan i fredags blev det fart på dem. Gick förbi hela väntrummet och in direkt till veterinären. De började genast att förbereda för narkos då han antagligen hade fått urinsten. Så det var bara för mig och mamma att åka hem.
Senare på kvällen ringde de och sa att det tydligen hade varit helt stopp i urinröret på stackaren och att vi kom in i sista stund. Tydligen kan de bli typ förgiftande om de inte kommer in och blir tömda. Så nu ligger han fortfarande kvar på sjukhuset med kateter och skyhöga njurvärden som de ska försöka få ner med dropp. Stackan...
Blev ju lite snörpligt slut på helgen med dejten men samtidigt så känns det som att han kommer att finnas kvar.
 
I dag har jag varit trött, så trött. Har mest suttit på balkongen i solen men lyckades i alla fall till slut efter mycket vånda ta mig ut på en långpromenad. Och häpp så var helgen slut. :-(
 
 
 
   

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>