Tankeställare en torsdag

Usch, fick reda på att en tjej som jag konfirmerade mig med för typ hundra år sedan dog i dag pga bröstcancer. Känns som att det kommer så nära på något sätt när det är någon i min egen ålder. Dessutom hade hon två tonårsdöttrar som nu ska bära den sorgen i så pass unga år. Verkligen tragiskt!
Hon upptäckte knölen på nyårsdagen för två år sedan och sen eskalerade det hela. Dock fick de bukt med det hela och det var "borta" ett tag innan det kom tillbaka med full kraft igen. Hon bloggade så sent som för tio dagar sedan och då hade hon precis fått beskedet att hon hade hela levern full av metastaser och att det inte fanns något vården kunde göra. Så det gick rackarns snabbt där på slutet. 
 
Sånt här gör verkligen att jag får mig en tankeställare. Ska verkligen försöka sluta gnälla över såna småsaker som jag har i jämförelse och glädjas åt det jag har.
 
FuckCancer_ungcancer

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>