Tiggarna anfaller

Igår kväll när jag skulle hem från efter-julfirandet så stod jag där på tunnelbaneperrongen i godan ro. Då ställer sig en tiggerska framför mig och börjar det gamla vanliga tugget "please, please". Och helt plötsligt så lackade jag ur och sa helt frankt "stick härifrån". Det känns verkligen som att de rumänska romerna har invaderat stan och de finns ju precis överallt var man än går. Jag har försökt att bemöta dem med respekt men nu är måttet rågat!
Det här var ett helt nytt beteende från min sida så det kändes nästan lite chockartat och läskigt att jag har fått en sån människosyn. Men jag stör mig mer och mer på dem och tycker faktiskt att deras egna länder får börja ta hand om dem på plats. För jag vill INTE ha dem här längre!
 
Bild från svt.se

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>