Mycket trevlig kväll

När jag fyllde 40 i sensomras fick jag som present en middag på stan av ett par kompisar. Och denna middag gick av stapeln i kväll. Vi var på en nyöppnad restaurang i Årsta som heter "Två små svin" och som serverar smörrebröd samt kvällens långkok.
Jag avnjöt en underbart god friterad spättafilé med räkor och en sjukt god remouladesås tillsammans med danskt rågbröd. Efter det delade vi på en osttallrik med bl.a. en gudomlig gorgonzola. Till detta drack vi både öl och snaps. Och då får ni ha i åtanke att jag knappt dricker öl och ännu mindre snaps! Men det passade liksom till.
 
Kommer definitivt att gå dit igen! Hoppas bara att de har tillräckligt kundunderlag så att de får bli kvar. En sån pass liten lokal kräver antagligen att det är i princip fullt jämt för att det ska gå runt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>