Käppar i hjulet

Nu när jag försöker hjälpa kroppen på traven att bli gravid via hormoner så är det av stor vikt att jag får komma en viss specifik dag i månaden för att göra ett ultraljud och mäta äggblåsorna. Går hos Mama Mia som man kan tycka är en stor klinik och har ett gott rykte. Men det känns verkligen som att de sätter käppar i hjulet för mig. Det kan ju verkligen inte bara vara jag som har behov av att komma en specifik dag och som därmed upplever samma sak; det där med service är något som deras personal har missat helt! Senaste månaderna har jag ringt så snart jag fått min mens och kan börja räkna dagarna och varje gång är det samma problem att få en tid. Ska det verkligen behöva vara så? Och telefonisterna är inte det minsta villiga att hitta någon lösning utan säger bara att det är fullt och att jag får återkomma för att hoppas på att någon avbokar sin tid.
 
Varför jag inte byter för? Det kan man ju verkligen fråga sig. Men samtidigt så har jag ju börjat gå där och när jag väl kommer till gynekologen är han bra. Det är just det här strulet omrking som stör och stressar mig som 17.
 
Den dagen jag väl blir gravid och inte behöver gå dit något mer ska jag minsann säga dem ett sanningens ord!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>