Önskning som blir uppfylld

I julklapp hade jag önskat mig ett par "tant-creoler" men då det visade sig vara enklare sagt än gjort att hitta såna ute i affärerna så fick jag pengar i stället. Jag vet inte huuur många guldsmedsaffärer som jag har varit inne i utan att hitta det jag söker. Men så kom jag på att det måste finnas en marknad hos pantbankerna. Folk som lämnar in mormors gamla, omoderna örhängen. Och häpp, jag fick napp! Så nu är de beställda och jag känner mig mycket nöjd. Hoppas bara att de är i fint skick när jag väl får dem. Annars får de väl ligga hemma i byrålådan tills guldpriserna går upp igen och jag kan sälja dem. Som det känns just nu så har jag gjort ett kap när guldpriserna är nere på bottennivå.
 
Längtar tills jag får hem dessa:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>