Boktips #29: Adjö det ljuva livet

De senaste dagarna har jag i princip sträckläst Camilla Henemarks memoar "Adjö det ljuva livet". Har haft riktigt svårt att lägga ifrån mig boken och bara velat läsa mer.
När jag började läsa boken insåg jag hur lite jag visste om Camilla. Hon har ju inte bara hunnit med att vara frontfigur i "Army of Lovers" under de senaste trettio åren om man säger så. Jag vill inte avslöja det som står i boken utan det får ni läsa själva. Men om ni ska läsa EN underhållande bok i solstolen i sommar så ska ni läsa just denna!
 
Bild och text från bokus.se:
 
Adjö det ljuva livet (inbunden)
"Jag har packat resväskan. Jag har bestämt mig för att dö. Jag vill inte leva längre. Jag har regisserat min egen begravning in i minsta detalj. Gästlistan. Musiken. Maten."

Som en av Sveriges första svarta fotomodeller blev Camilla Henemark snabbt 1980-talets it girl. På 1990-talet fick hon ett stort internationellt genombrott som frontfiguren La Camilla i det extravaganta popbandet Army of Lovers.

Hon var en stilikon och en diva. En scandal beauty som skapade löpsedlar vart hon än drog fram. Alla ville ha en bit av La Camilla och hon delade med sig generöst. De flockades runt henne, från våra största idrotts- och popstjärnor till topparna inom politik och näringsliv, samt så småningom även Kungens innersta krets.

Under 2000-talet dalar Camillas stjärna. Hon faller hårt, rakt ner till samhällets botten - en tillvaro kantad av hemlöshet, psykisk ohälsa och självmordsplaner.

Adjö det ljuva livet är med sina exklusiva inblickar i en glamourös och förbjuden värld en makalös uppgång och fall-historia. Det här är berättelsen om Camillas hisnande liv. Hur hon bestämmer sig för att avsluta det och påbörja ett nytt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>