I´m back

Sådär, då har dejten börjat jobba igen och jag är tillbaka hemma i min egen lägenhet. Känns onekligen lite tomt och tyst nu när vi har umgåtts i över en vecka. Sen var det ju som en mindre chock att komma tillbaka till storstadens brus efter att ha varit ute på landet under så pass lång tid.
 
Sist jag skrev var jag ju lite skeptisk till hur det skulle gå med hans son på Åland. Men tro det eller ej; det gick jättebra och vi hade ett par urmysiga dagar! Vi gick bl.a. trollstigen uppe på Getaberget, var ombord på Pommern och var ute vid Bomarsund och tittade på ruinen och kanonerna.
Väl hemma igen så åkte vi till min mamma på middag i torsdags. Det var första gången hon och dejten träffades och det gick också jättebra. Både att de träffades och att hans son skötte sig någorlunda bra.
I fredags åkte sonen till sin mamma och då passade dejten på att åka iväg och jobba några timmar med sin egen tryckerifirma. Så då passade jag på att ligga på gräsmattan och läsa och sen ta en riktig långpromenad. På kvällen hade vi det huuur mysigt som helst då vi satt ute på altanen och spelade yatzy med tända ljus och en campari/apelsinjuice.
 
I lördags fixade vi lite med den sista veden innan vi åkte iväg till tryckeriet. Innan vi åkte hem och spelade Yatzy igen så hann vi med ett besök hos hans brorsa. Känns som att han tycker ganska bra om mig hittills och jag känner mig välkommen.
 
Söndagen bestod av häng på stranden. Vi åkte ganska långt till en strand vid Hjälmaren. Men det var helt klart värt att åka en bit för det badet. Det var varmt och hur långgrunt som helst.
 
Igår måndag hade jag bilen inne på service och tog det allmänt lugnt då jag kände mig jättetrött. I dag har jag varit något piggare och har börjat röja lite här hemma, suttit på balkongen och varit ute på en långpromis.
 
Det var den veckan det! :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Cilla

Låter nice... det är du värd! =)



2014-07-23 @ 09:43:14


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>