Mycket vill ha mer

Har precis haft mitt lönesamtal. Eller samtal och samtal förresten, det var mer envägskommunikation från chefens håll. Den generella ökningen på företaget ligger tydligen på 2% och jag fick 2,9. Jag som redan ligger så pass lågt i lön i jämförelse med de andra på avdelningen känner mig väl kanske inte helt nöjd. Men det är väl alltid så; mycket vill ha mer. För helt ärligt kanske jag inte gör mitt allra yttersta heller alla gånger. Men med tanke på att jag har så otroligt lite att göra kan jag liksom inte göra så mycket mer. Känns som att det kanske är dags att börja röra på sig och leta annat jobb. Har ju trots allt varit här i 3 1/2 år och enda sättet att få upp lönen är ju att byta jobb. Men samtidigt så har jag dessvärre det alldeles för bra här. :-( 
 
Pengar

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>