Kan livet bara skjuta mig?

Varför kan inte livet bara gå lite smärtfritt för? Har ju haft det ganska bra under sommaren och så men nu har jävligheterna satt igång igen.
Igår fick jag ett SMS (!!!) från dejten där han skrev att han inte ville åka med till Fuerteventura dit vi skulle ha åkt om två veckor. Efter en hel del tårar, tandagnisslan och diskussioner med brorsan bestämde jag mig för att boka av allt. Jag hade ju verkligen sett fram emot resan och hade nog innerst inne hoppats på att han skulle ha följt med så att vi hade kunnat prata igenom det hela och gå vidare i relationen åt ett eller det andra hållet därifrån. Men nu är det definitivt över!
Känner mig både ledsen, arg och kanske framför allt lurad. Hur länge har han gått och känt att det varit fel? Hur har han kunnat spela med så pass bra (sista helgen vi träffades var riiiktigt bra)? Hur länge hade han tänkt vänta utan att säga något?
 
Dock var jag så fräck att innan jag avbokade så ändrade jag mailadress från hans i bokningen plus att jag skrev in mitt konto för återbetalning. Vill han veta om jag åkte eller inte får han väl fråga. Samma sak OM han nu frågar och han vill ha tillbaka pengar. Jag tycker faktiskt inte att jag är skyldig att ge honom den här informationen. Plus att jag under hela vårt förhållande har varit den som som har pröjsat all bensin, köpt med mig mat och grejer till hans kök. Nej, de där få slantarna som blir över efter det att återbetalningsavgiften är betald tänker jag allt behålla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>