Löneanspråk

Berättade ju igår om att jag var på intervju för ett jobb och de ville ha mitt löneanspråk. Har haft världens vånda över detta men till slut bestämde jag mig för att ta i ända från tårna. Så nu har jag sagt ett bud på 32000+30 dagars semester! Hu, jag har redan ångest över att jag var så kaxig. Det är ju typ 3000 mer än vad jag har i dag. Men idag har jag förmåner på drygt en tusenlapp i månaden och sen måste man ju räkna med lite prutmån. Så i slutänden blir det ju faktiskt bara en tusenlapps skillnad mot vad jag har i dag. Och vem byter jobb för samma lön liksom?
Nu är det bara att vänta och se tiden an. Ska bli mycket spännande att se vad de säger eller om jag blir bortkastad på en gång. Jag menar, det känns som att de är lite priskänsliga eftersom att de frågar så pass tidigt i urvalsprocessen. Men vi får väl se...
 
löneförhandla

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>