Dagens middag

I kväll blev det middag hos en kompis: stekt lax med mangosalsa och kokosris. Helt sjuuukt gott!
 
 
Dock blev jag lite irriterad på den andra kompisen som också var där. Det är nämligen som så att värdinnan inte vet om ännu att jag är gravid. Hon vet mycket väl om att jag har varit nere i Danmark och gjort försök men inte en enda gång har hon frågat hur det har gått. Det har gjort att jag har bestämt mig för att inte berätta något så länge hon inte frågar (måste dock vara ganska uppenbart vid det här laget då "vinhaggan" numera inte dricker). Kanske barnsligt gjort av mig men jag är SÅ besviken på att hon inte frågar. vi har ju ändå känt varandra hela våra liv.
Hur som helst, den andra kompisen som var med vet om det sedan ganska lång tid tillbaka och han tycker att jag ska berätta. Och i kväll satt han och sa såna där små gliringar och kommentarer precis som att han ville tvinga mig att berätta. Det var typ: "det blev ju ingenting med er paddling, kanske ska vi tre åka ut nästa sommar i stället" och "är det inte dags för en riktig vinkväll snart?". Han vet ju att jag varken kommer att kunna åka iväg och paddla med dem nästa sommar eller ha en vinkväll. *morr*

Kommentarer
Cilla

Du kommer ju få en helt underbar sommar nästa år! Häng inte upp dig på dåliga saker - gläd dig allt det roliga. Kramis

Svar: Du är så vettig och BÄST! <3 Kram kram
Elly



2015-08-20 @ 09:02:53


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>