Äntligen är julafton över

Vet inte varför, men jag har verkligen inte haft någon julkänsla eller någon lust att fira jul i år. Allt som haft med julafton har bara känts motigt. Så nu känns det väldigt skönt att vara hemma i ensamheten igen.
Dagen har i och för sig varit trevlig. Har firat hos brorsan med familj som haft sitt "hemma-år" i år. Började med sillunch och sen blev det Kalle innan julklappsutdelning och till sist middag. Det har varit god mat och så men lite jobbigt att umgås med svägerskans knäppa mamma som jag inte pallar med och hennes brorsa som är världens mest bortskämda (men som iofs har två supergulliga barn som lättade upp lite).
 
Nu sitter jag här hemma med känslan: var det inte mer än så här? Gav inte alla dessa timmars förberedelser med mat, pyntande, inhandlande av julklappar osv mer än så här? Känner mig lite tom faktiskt...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>