Jobbig flytt

Nu har jag hämtat mig så mycket efter flytten att jag ens orkar skriva om den. Själva packningen, röjandet, flyttandet av kartongerna gick jättebra. Flöt även på toppenbra med flytten av möblerna. Familjen och två kompisar förbarmade sig över mig. Vad hade jag gjort utan dem?
Kartongerna hade körts till pappa och möblerna åkte till mamma på lördagen. Sen städade jag och mamma min gamla lägenhet hela lördagseftermiddagen till sena kvällen PLUS hela söndagen lång. Skurade tom elementen med tandborste så det säger väl en hel del om hur noggranna vi var.
 
Sen då på måndagen när jag väl fick tillgång till min nya lägenhet så var det jättesmutsigt trots att en städfirma varit där. Men vi var i alla fall tvungna att flytta dit möblerna från mamma som ju bodde som i en kappsäck med smala gångar mellan möblerna i sin lilla tvåa.
I tisdags höll jag på hela dagen med att tjafsa om städningen med den förra hyresgästen. Hon bröt ihop och fick sin mamma till att ringa till mig för att be mig kontakta städfirman. Men det tyckte jag inte var min sak då det ju var ett avtal dem emellan. Så jag stod på mig ordentligt där och var nog ganska "tydlig" med vad jag tyckte. Jag menar; hur kunde hon ens godkänna städningen när det var så himla snuskigt (framför allt i köket)?
 
Låg lågt i onsdags men kunde ju inte börja packa upp eftersom jag då hade fått veta att städbolaget skulle komma tillbaka. Sen kom de då i torsdags när jag var på jobbet så pappa mötte upp. Det var två tjejer här i 2 1/2 timme men ändå hade de fuskat en hel del. Jag menar; ska det verkligen vara dammråttor kvar bakom elementen och fettfläckar på undersidan av köksskåpen vid diskbänken? Orkar inte tjafsa mer så nu har mamma varit här och gnott många timmar under helgen så att vi har kunnat börja packa in i skåpen.
 
Så summan av kardemumman: jag kan INTE rekommendera "Violas städ"!!!
#violasstad #violasteam #violasstäd
 
Möbelröran hos mamma
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>