Komplikationer och besök på socialkontoret

Är det nu man ska få igen allt för att man har glidit igenom åtta månaders, i princip, komplikationsfria månader av en graviditet? Först var det där för några veckor sedan med extra hjärtslag på bebisen. Och idag har det visat sig att jag har förhöjda nivåer av gallsyra. Detta kan innebära att bebisen kommer tidigare än väntat (vilket kanske inte är hela världen med tanke på att jag har så kort tid kvar) men värre är att den mycket lättare kan drabbas av syrebrist vid förlossningen vilket i förlängningen innebär hjärnskada. Hur kul känns det på en skala?
Nu ska jag tillbaka på måndag och ta nya prover och antagligen kommer de att sätta in medicin för att sänka halterna och jag antar att de har full koll på sånt här.
 
 
Har även haft en annan ny upplevelse idag då jag har varit uppe på socialkontoret för första gången i mitt liv. Man måste ju göra en faderskapsutredning även fast det är en IVF-befruktning med anonym donator. Men det är en utredning som man startar upp men som stängs lika snabbt igen efter att de har haft möte och godkänt det i socialnämnden. Man gör detta för att det juridiskt sett endast är jag som är vårdnadshavare och i långa loppet blir det ju en ekonomisk fråga också för att jag ska få ut motsvarande underhållsbidrag från Försäkringskassan. Känns skönt att det i alla fall är på rull så att jag slipper dra igång det här när bebisen föds och jag antagligen kommer ha så mycket annat att göra och tänka på som ensamstående.
 
Ovanpå detta har jag varit och valt tapeter och golv till nästan hela lägenheten då det i princip blir helrenovering. Ja, förutom badrummet då. Och ska jag berätta hur svårt det är att sitta med tapetkataloger framför sig och välja till fyra olika rum?
 
Sovrumstapet 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>