Lite sorglig dag med bra avslutning

Dagens stora "aktivitet" har varit att delta på en begravning. Det var för en av mina närmaste väninnors mamma som jag har känt i hela mitt liv. Den avlidna och min mamma gick i samma grundskoleklass så vi har umgåtts familjevis med dem under hela min uppväxt.
Dödsorsaken var skrumplever och den har hon jobbat på under alla år som jag kommer ihåg. När vi var små och hon kom hem från jobbet gick hon alltid direkt till kylen och hällde upp ett glas vitt vin "för att lugna ner sig". Men även om hon hade sig själv att skylla så känns det väldigt tråkigt och framför allt onödigt! Kunde hon inte ha tänkt lite mer på sina barn liksom?
Själva begravningen var minst sagt annorlunda då den var borgerlig. Eller det kanske bara var för att jag aldrig har varit på en borgelig tidigare. Det var en officiant som pratade väldigt personligt utan någon inblandning av gud eller psalmer. I stället spelades det låtar med Rolling Stones. Så känslan efteråt var att det var en fin minnesstund och att det kändes bra att säga farväl. Inte alls lika tungt som på traditionella begravningar.
 

Efter det att vi varit hemma och bytt om så åkte jag med mamma till IKEA för att inhandla lite bebisgrejer såsom badbalja, täcke/lakan osv. Kändes ganska skönt att ha det gjort då jag känner mer och mer att det börjar närma sig. Har fått jätteont i ryggslutet (annorlunda belastning) och jag undrar om jag inte har fått de första förvärkarna i kväll. Magen blev stenhård och det började göra superont väldigt snabbt och det spred sig bakåt ryggen. Har kommit några gånger nu sedan jag kom hem. Men det får absolut INTE hända något mer än så förrän efter den 7:e januari. Då har jag nämligen varit anställd i ett år och får ett extra bidrag från arbetsgivaren under föräldraledigheten, :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>