Dagen efter

Igår var det ju den där hemska dagen på året då man blir smärtsamt påmind om att man är singel. Verkligen hatar de känslor som en så rent kommersiell dag kan frammana i mig. Dagen i sig gör ju att man känner sig väldigt utanför och att man inte följer den vanliga normen. Och det är ju inte precis självvalt att vara singel! Avskyr att vara singel och trivdes väldigt bra med tvåsamheten som jag hade med dejten. Men, men; det är ju inget jag kan påverka och det är ju tyvärr som så att de flesta bra redan är upptagna. Det är ju liksom vi andra som är över och kvar.
 
För att verkligen gotta sig i martyrskapet kom kompisen över och käkade middag och drack vin. Vi snackade, kollade mellon och QX-galan så egentligen gick det ingen nöd på oss. Och man får väl säga att de gamla takterna fortfarande sitter i då vi delade på en bag in box och utöver det fick i oss lite whisky. Herregud, trodde att jag skulle må jätterisigt idag men jag har mått oförskämt bra. Har bara varit väldigt trött. Men den avhjälptes med en långpromis ute i solskenet, en timmes eftermiddagssömn och sen ett flex soft-pass. Fast jag kommer nog att somna gott i kväll, man är ju liksom inte riktigt van vid den alkoholkonsumtionen längre.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>