Fruktansvärt irriterad

Har haft en jättebra dag på mitt nya jobb i dag! Känns verkligen jättestimulerande att få lära sig nya saker och känna att man bidrar till verksamheten. Och även om kollegorna kanske är lite introverta just nu så kommer nog det att ändra på sig. Vänta bara tills jag tjatat på dem tillräckligt många gånger om att komma med och fika, till slut orkar de inte med tjatet längre och följer med bara för att få lugn och ro. :-)
 
Efter jobbet drog jag iväg på ett spinningpass vilket verkligen behövdes för att bli av med lite av den träningsvärken jag fortfarande hade efter måndagens skivstångspass. Och sen var det tur att jag var lite urladdad när jag pratade med min pappa i kväll.
Vi har väl inte haft den bästa relationen sedan jag blev vuxen och det har verkligen varit upp och ner under årens lopp. Nu har det iofs varit bra under några år men jag har börjat störa mig mer och mer på hans egoistiska attityd. Han är bara intresserad av att prata om sånt som kretsar kring honom och frågar knappt hur det är med någon annan. Inte någon gång har han självmant frågat mig om hur det har gått med Köpenhamn eller med dejten. I kväll så ringde jag då för att berätta lite om mitt nya jobb och vad händer? Jo, han avbryter och börjar prata om sig och sitt. Till råga på allt så har han bokat in en resa med barnbarnen (mina brorsöner) på sportlovet. Inget illa med det om man ser till saken i sig. Vad jag däremot stör mig något så grymt på och blir irriterad över är att han inte en enda gång har frågat mig hur jag klarar mig ekonomiskt nu när han vet hur mycket Köpenhamnsprojektet har kostat och kommer att kosta. Kan han inte åtminstone fråga när han uppenbarligen har den ekonomiska möjligheten? Nu ska jag nog ha en paus från honom ett tag! *morr*
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>