Fullmatad helg

Herregud! Trots att jag var helt slut i hjärnkontoret i fredags efter alla nya intryck på nya jobbet så drog jag iväg på en aw. Träffade en "Lotta" som jag gick en ledarskapsutbildning med för typ 7 1/2 år sedan och helt plötsligt hörde hon av sig på fb och frågade om vi skulle ses. Det var faktiskt riktigt trevligt! Men efter knappt tre timmar kände jag att det fick räcka. Då ville jag bara hem till soffan och få vara i fred med alla mina tankar.
Kände att jag bearbetade mycket under natten till igår och passade på att ta en kontemplativ promenad innan det började snöa. För snöa; det gjorde det med besked! Och jag som skulle åka och hämta mina brorsöner för att ge dem deras julklapp: ett besök på "Restaurangen SMAK". Där avnjöt vi en 5-rätters fantastiskt god avsmakningsmeny innan jag skulle köra hem dem. Och det var ingen lek vill jag lova! Det var ju liksom inte plogat ens på E18 och hur moddigt och isigt som helst. Riktigt läskigt faktiskt!
Vi avslutade dagen med att kolla på den nyaste, animerade Pettson och Findus-filmen. Och den var faktiskt jättebra om jag själv får säga.
 
Idag har jag varit ute och gått en långpromenad i snön. Så himla härligt när det är snö ute och lite ljusare. Man blir liksom lite gladare då. Passade även på att inhandla en jacka på rean. Det var halva priset så då kändes det ok även för mig att köpa en Didriksons. Har varit ute och kollat efter en ny vinterjacka men inte hittat någon som jag gillat. Förrän nu alltså. Så här ser den underverket ut:
 
karen womens parka 500224 039 01 m1420o
 
På eftermiddagen var det dags för konsert med "Shönbrunns slottsfilharmoniker" från Wien i Konserthuset. Det var en helt fantastisk konsert med musik som var som mjuk massage för hjärnan och sinnet. Satt där och blundade och bara njöt av musiken. Måste verkligen försöka gå mer på liknande konserter, det är ju så avslappnande att lyssna på den typen av levande musik.
 
The ensemble of Schoenbrunn Palace Orchestra

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>