Torsdagsreflektion

Hurra, äntligen har det kommit en del snö! Har varit bubblande glad över detta hela dagen lång. Och speciellt då så snart jag tittat ut genom fönstret och sett de stora snöflingorna singla ner.
 
Men nu till dagens reflektion. Eller rättare sagt; det kom över mig redan i tisdags när jag var på ett skivstångspass på Friskis (som för övrigt har resulterat i världens värsta träningsvärk som har varit en pina) och det var en väääldigt smal tjej där. Jag är ingen läkare att bedöma men i mina ögon var det ett anorexiafall. Det var så där att det bara var ben och skinnet hängde utanpå utan något som helst som fyllde ut. Skelettet stack verkligen ut och man riktigt såg hur benen satt fast på bäckenet.
Jag blev väldigt illa berörd av den här synen men glömde sedan bort det. Men idag såg jag henne igen! Och det fick mig att fundera lite över vad Friskis och Svettis har för ansvar när det gäller sånt här? Kan de neka folk att träna? Och vad ska man göra som medmänniska?
 
I snöfallet på väg hem från spinningen
 
#friskissthlm

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>