Från diss till hiss

Lämnade in bilen på den årliga servicen i morse men efter ett par timmar så ringde de och sa att även kamremmen behövde bytas. Så från att servicen skulle ha kostat 6500:- så kommer den nu att kosta 14000:-!!! Precis vad jag behövde! Nooot!!! Där rök det lilla buffertkonto som jag har sparat på mig senaste tiden. Visst, det var ju just ett konto för oförutsedda kostnader men att de just skulle gå till bilen känns jäkligt surt! Speciellt som att jag vid det här laget har lagt ner bra mycket mer pengar på reparationer av bilen än vad den kostade att köpa. Men vad ska jag göra? Om jag inte fixar det kan jag inte sälja den plus att om kamremmen går av brakar hela motorn. Och då står jag ju där helt utan bil och inte har råd att köpa en ny. :-(
 
Låg på soffan i princip hela dagen och grämde mig över detta innan jag tog mig samman och frågade en kompis om hon ville följa med in till Kungsträdgården för att kolla in Stiftelsen som hade gratiskonsert där. Så vi drog in och det var det helt klart värt! De är ju verkligen rackarns bra. Så nu känner jag mig på något bättre humör åtminstone.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>