Hjärtproblem?

När jag var på inskrivning på mödravårdscentralen härom veckan så gick vi igenom ev. ärftliga sjukdomar och så som typ diabetes och hjärtproblem. Jag berättade att min pappa gjorde en by-passoperation av hjärtat när han var 54 år och att de då fixade tre kärl. Så idag hade jag blivit kallad till en läkare för att prata vidare om detta.
Han var 40 minuter försenad så gissa hur intresserad jag var av att prata med honom. *sur* Hur som helst så frågade han en massa frågor som jag redan hade svarat på och drog väl samma slutsats som jag gjorde redan för länge sen: min pappa fick dessa förträngningar runt hjärtat pga rökning och av att han inte rörde sig en meter i onödan. Jag lever ett ganska annorlunda liv (även om jag är överviktig). Kontentan av det hela var att läkaren inte ansåg det vara ärftligt eller att jag ligger i riskzonen.
 
I kväll har jag varit och träffat en väninna som jag inte träffat på ett par månader. Det var verkligen jättekul att träffas igen och jag kände mig full av ny, glad energi när jag gick hemåt i solnedgången.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>