Dagens hemlis avslöjas

Ok, vill ni veta en hemlis? Men jag berättar det bara om ni lovar att INTE lägga ut minsta kommentar på Facebook. Lovar ni? Kommer bli mycket besviken om så sker.
 
Hur som helst: jag är gravid! Är i nionde veckan och jag har berättat för min familj idag. Och nu känner jag att jag behöver skriva av mig här ibland om mina känslor inför detta.
När jag fick veta detta så trodde jag först inte på det eftersom jag inte har känt några "symptom". Fortfarande känner jag ingenting alls förutom en sjuk trötthet men förra fredagen var jag på ett första ultraljud och fick då se att det finns ett litet liv där inne med ett hjärta som slår. Så det kändes otroligt lugnande då jag har varit osäker på om jag bara varit skengravid eller vad man nu kallar det. Och eftersom att det fanns hjärtljud där inne så minskade risken för missfall drastiskt vilket jag hittills har oroat mig för. Nästa sak att oroa sig för är när man gör kollen av ev. kromosomförändringar om några veckor. Efter det ska jag BARA glädjas och sluta oroa mig! :-)
Försöker att leva som vanligt förutom att jag då undviker alkohol. Har inte engagerat mig så mycket i vad man ska äta och inte. Men det kanske jag borde göra med tanke på alla gifter i vissa livsmedel. Fast jag tror att så länge man inte äter strömming eller opastöriserad ost varje dag så är det nog ingen större fara.
 

Idag hade jag som sagt var familjen här på lunch och dagen till ära var det danskt tema med tanke på att jag gjort IVF:en där. Bjöd på smörrebröd vilket verkligen uppskattades. Var kul att göra och kommer definitivt att göra det igen när jag ska ha folk hemma.
 
 

Kommentarer
Eva Pålsson

Grattis håller tummarna är så glad för din skull. En stor kram och lycka till 💕

Svar: Tack så mycket! Det känns verkligen skönt att jag har kommit så här långt i alla fall efter alla dessa försök. Hade nästan hunnit ge upp hoppet faktiskt så det här var verkligen glädjande.Kram kram
Elly



2015-06-23 @ 08:09:11


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>