Lite glad inombords

Var först lite skeptisk till att åka iväg på sommaravslutningen med Hemvärnet i kväll. Kändes väldigt motigt att åka iväg när man väl hade kommit hem. Och dessutom har jag lånat ut bilen den här veckan så jag var tvungen att åka kommunalt över hela stan. Men det var det helt klart värt!
Bjöds på smörgåstårta och trevligt sällskap. Efter ett par timmar var det dags att åka hem. Men då blev jag meddragen vidare med några av de gamla gubbarna som numera ingår i veteranligan. Och herregud vilka rövarhistorier de hade att berätta! Man tappar nästan hakan av att höra vissa av sakerna. Men oj vad jag skrattade. Känns verkligen som att det var välbehövligt och länge sedan sist. Känner mig alldeles glad och upprymd inombords. :-)
 
Ingen mer repmånad Lasse Åberg tyckte om lumpen. Och gjorde senare i livet filmen ”Repmånad”. ”Jag gillade den fysiska träningen. Det var värre när vi skulle sova i tält på vintern”, säger han.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>