Händelserik vecka

Frågade ju mig själv i förra inlägget hur mycket man egentligen orkar med och det har jag verkligen fått testa den senaste veckan! Herregud säger jag bara!
Satte mig i fredags och försökte få tag i en gynekolog som kunde hjälpa mig att mäta äggblåsorna med ultraljud. Men där fick jag tji. Antingen gjorde de inte den typen av undersökningar eller så tog de inte emot nya patienter. Så det var bara att boka en tid nere i Köpenhamn och fick den som fanns kvar redan 08:45 på lördagsmorgonen. Så det blev till att kasta sig ner dit på fredagskvällen. Lyckades få tag i biljetter till den typ enda flighten som Norwegian flög dit ner pga strejken. Som tur var så fick jag med mig min snälla mamma som sällskap som kunde lugna ner mig lite.
 
Jaha, under undersökningen visade det sig att äggblåsorna inte hade vuxit i riktigt den takt man velat. För att skynda på detta bestämdes det att jag skulle ta hormonsprutor ett par dagar till. Fick ett danskt recept och gick tillbaka till hotellet och kollade vad det skulle kosta att hämta ut dem; drygt 3000 spänn! Efter lite tänkande kom jag på att jag kunde ringa till min mosters man som är läkare och fråga om han kunde skriva ut ett svenskt recept till mig som då skulle gå på högkostnadskortet. Och det kunde han! Så då tog jag en tur över till Malmö, hämtade ut medicinen och åkte sedan tillbaka till Köpenhamn där mamma var kvar.
På kvällen kom ett sms om att den Norwegianflight som vi bokat på söndagen var inställt så innan vi gick iväg och käkade hann jag med att boka tågbiljetter hem.
 
Eftersom att allt blev lite försenat så åkte jag ner först igår onsdag igen för att plocka ut äggen. De gick in via livmodern med ultraljud vilket gjorde apont när de stack sig igenom till äggstockarna och sög ut äggen. Som tur var så fick jag morfin intravenöst! Blödde ganska mycket och jag blev lite dåsig så det blev till att sitta kvar ett tag på kliniken efter ingreppet.
De tog ut hela 12 st ägg som skulle få mogna tills idag när de skulle släppa in spermier till dem. Så nu hoppas jag ju självklart at det var så bra kvalitet på äggen så att de blev befruktade. Får veta detta i morgon. Och om allt går som det ska så åker jag ner på lördag IGEN för att sätta in två ägg. *hoppas, hoppas*
 
Tog tåget hem på eftermiddagen och satt och dåsade, sov och lyssnade på P3 Dokumentär. Hade ganska ont också så det var skönt att inte behöva aktivera/engagera mig.
 
Ska verkligen bli skönt när den här omgången är över. Känns som att jag kan resan till/från Köpenhamn ganska bra vid det här laget! Och tre gånger inom loppet på en vecka kanske är i flesta laget...

Kommentarer
Cilla

Åhh.. så spännande.. ursäkta att jag inte har medlidande... Kram =)



2015-03-13 @ 14:43:32


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>