Dagen efter

Var helt slut när jag kom hem från Köpenhamn igår kväll. Så trött att jag tvärsomnade och sov elva timmar på raken och vaknade av väckarklockan som jag hade ställt för säkerhets skull.
Allt gick som det skulle igår på kliniken. De plockade ju ut nio ägg i torsdags varav fyra stycken var tillräckligt mogna. Dock var det endast två av dem som blev befruktade (via IVF) och dessa sattes alltså in. Det är ett smärtfritt ingrepp, ungefär som ett vanligt gynbesök, där de "lägger upp" äggen längst upp i livmodern med en lång kateter. Så nu hoppas jag ju förstås allt jag kan att min kropp vill bli gravid!
 
Hade i alla fall en ganska skön dag i Köpenhamn och promenerade mycket. Började med att gå till Törvehallarna och käka det numera traditionsenliga smörrebrödet. Därefter blev det en tur till Botaniska trädgården för att njuta av de blommande rhodedrendrona. Tom syrenen och kastanjeträden blommade. *underbart*
Gick via Rosenborgs slottspark till kliniken. Efter ingreppet gick jag hela Ströget upp och vidare en bra bit upp på Vesterbrogade. Skönt att röra på sig, trots regn, innan jag skulle sitta still på tåget i fem timmar hem.
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>