Dagens besök på MVC

I morse var det dags för besök på mödravårdscentralen. Allt såg bra ut med hjärtslag och att livmodern växer. Dock blev barnmorskan väldigt bekymrad över min stressnivå. Tydligen kan det göra barnet stressat och oroligt och göra att förlossningen sätter igång i förtid. Kan även göra att bebisen inte växer till sig som den ska samt göra att barnet sedan har lättare att bli deprimerad under uppväxten. Och det vill jag ju INTE med tanke på hur jag själv har mått periodvis.
Blev faktiskt ganska skrämd över hur mycket min egen stress påverkar men samtidigt undrar jag hur jag ska göra för att inte stressa så mycket på jobbet? För som det är nu är det sjukt mycket att göra om dagarna vilket gör att jag ligger och tänker på jobbet på kvällarna och om nätterna. Så det blir liksom aldrig någon riktig återhämtning eftersom att jag har så mycket privat också med flytt och med allt vad det innebär.
 
Barnmorskan ville sonika att jag skulle ta en veckas sjukskrivning på heltid och därefter träffa läkaren på MVC för att diskutera detta vidare. Men det känner jag att jag inte riktigt vill. Så nu kommer jag att försöka att inte gå under helt den närmaste veckan för att sedan träffa doktorn nästa torsdag.
Blev lite av en chock först att det var så allvarligt men sen när jag fick tänka efter lite så inser jag att det kanske skulle vara bra för både mig och bebisen om jag fick lite mer tid för mig själv och tid för återhämtning. Får helt enkelt vara värt de där pengarna som det kostar att vara hemma.
 
stress

Kommentarer
Cilla

Du ska tala med din chef genast, och sen kan du kanske jobba halva dagar!? Va rädd om er!



2015-10-22 @ 08:14:24


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>