Hur ska man palla med?

Just nu består mitt liv mest av stress tycker jag. Jag är stressad över att bytet av lägenhet fortfarande inte är godkänt av värdarna. Över allt som ska röjas och packas om det nu går igenom. Över var jag ska ta vägen någonstans om bytet inte blir godkänt. Över hur jag ska klara av förlossningen. Men kanske framför allt mest stressad över min hemska arbetssituation!
På mitt förra jobb klagade jag ju på att jag hade alldeles för lite att göra. Här kan man väl lugnt säga att läget är helt tvärtom. Just nu har jag så mycket att jag till och med har svårt att sortera och prioritera vad som är viktigast. Känns som att det är den som kommer och skriker högst som får hjälp först vilket ju blir helt galet. Dessutom så känns det som att jag aldrig får tänka klart en tanke utan hela tiden blir avbruten alternativt redan har påbörjat nästa sak innan jag gjort klart det första. Så just nu tänker jag på jobbet det sista jag gör på kvällen, vaknar på natten och sen är det det första jag tänker på när jag vaknar. Ska det verkligen vara så? Är det inte nu jag ska vara lugn och harmonisk?
 
Idag kändes det som att måttet blev rågat så vid straxt efter tre i princip reste jag mig upp från skrivbordet och åkte hem och gick ut och tog en promenad i skogen i stället. Kände att jag helt enkelt var tvungen att få ner stressnivån lite. Just nu är stressen som ett gift som jag känner pumpa runt i blodådrorna. :-(
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>