Åter till verkligheten

Sådär ja, då var man tillbaka till verkligheten igen efter en fem-dagarsövning med Hemvärnet. Helt slut som artist! Det har varit hårt arbete, tungt bärande, alldeles för lite sömn samt mycket tänkande. Men samtidigt har jag lärt mig väldigt mycket. Både i min nya roll som stabsgruppchef men även om mig själv personligt.
Det har ju som sagt var varit väldigt lite och oregelbunden sömn. Dygnet ons-tor var jag vaken 06-08 dvs 26 timmar på raken! Sen fick jag sova en timme och därefter upp igen för genomgång. Vid det laget var jag så trött att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka. Det var inga känslomässiga tårar utan jag kunde helt enkelt inte hålla dem inne. Men sen fick jag gå och sova i nästan fyra timmar vilket gjorde att jag i alla fall kunde stå på benen igen. Därefter har jag som mest sovit knappt fem timmar i sträck.
 
Gissa om det var skönt att komma hem till ensamheten igår igen. Och då ska vi inte ens prata om hur underbart det var att duscha (vilket vi inte haft tillgång till på fem dagar) och sen sova åtta timmar på raken i sin egen säng. Tänk vad mycket man uppskattar de vardagliga sakerna som man annars tar för självklart.
 
Dan Stålenhags foto.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>