Graviduppdatering

Nu var det ett tag sedan jag skrev något om mitt "välsignade tillstånd". Fick ju komma tillbaka på ytterligare ett ultraljud härom veckan då vildbasen inte kunde ligga tillräckligt still vid det första tillfället. Kan ju säga som så att det var full aktivitet även andra gången! Men då låg bebisen i så pass bra läge att det funkade att komma åt och kolla hjärtat ordentligt och ta några andra mått som saknades.
I förrgår var jag på rutinbesök på MVC och då lyssnade vi på hjärtat med någon typ av högtalare. Det lät typ som en galopperande häst: klopperi-klopperi-klopperi. Tydligen slår fosters hjärtan mycket snabbare än våra; hela 150 slag/minut. Men det var väldigt kul/skönt att höra.
Hon tog lite prover på mig och det har visat sig att de såg bra ut. Hade tom bra blodvärde vilket jag ju inte haft på flera år. Kan det bero på att jag inte har mens månntro?
Vi hann även prata en del om mina tankar inför förlossningen. Jag är ju sprut/blodrädd och blir nästan svimfärdig. Dessutom vet jag med mig redan nu att jag har ganska låg smärttröskel. De säger ju att rödhåriga har det rent generellt. Men jag fick tips om ett par böcker som kan vara värdefulla att läsa för att få veta lite mer. Och jag antar att de på förlossningen kan sitt jobb och hjälper mig till det bästa. För ut måste ju bebisen vare sig jag vill eller inte.
I "läxa" till nästa gång om en månad så ska jag bestämma mig för vilken förlossningsklinik jag vill bli inskriven på. Och det är ju en djungel! Plus att alla man pratar med har olika erfarenheter av de olika ställena. Suck... Så antagligen är det bara att bestämma sig för en och hoppas på det bästa. Helst av allt skulle jag vilja komma till ett lite lugnare ställe då jag ju har några saker som jag oroar mig för. Men i det stora hela så är säkert inte skillnaden så stor.
 
Nu börjar man förresten se ganska bra att det är något på gång. Har fått en rejäl kagge som jag tycker växer för var dag som går. Men det kanske inte är så konstigt med tanke på att den inte vuxit så mycket förut och jag är ju trots allt i vecka 22...
 
Ligger med ansiktet vänt hitåt så man ser pannan/ögonen
 
Benet/lilla foten på vänstra sidan

Kommentarer
Lena

Åh det är så spännande att vara på ultraljud! Älskade att få lyssna på hjärtljuden <3

Vet ni om det är en pojke eller flicka ni väntar? :)

Svar: Vill suga på den karamellen lite och få det som en glad överraskning när barnet är fött. Någon spänning ska man väl ha här i livet? :-)
Elly



Blogg: http://lenakronvald.blogg.se
2015-09-18 @ 22:14:41
Eva Pålsson

Spännande Det blir ett vackert barn kram

Svar: Tror du det? Ja, det ska bli spännande att se med tanke på att jag inte har den minsta aning om hur donatorn ser ut... :-)
Elly



2015-09-18 @ 23:17:46


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>