Long time no seen...

Har inte haft något behov av att skriva senaste halvåret men nu har det kommit upp igen. För att göra en snabb summering så kan jag först berätta att jag fick det ena av jobbet! Började där i slutet av januari och trivs riktigt bra. Visst, det är ganska tungjobbat rent socialt sett då det är en hel del "skumma ingenjörer" där. Men det uppvägs av de stimulerande arbetsuppgifterna.
Med loppiskillen har det knallat på. Vi träffades i början av november igen när han var nere här i stan på jobb och det var början på något nytt. Jag har varit där uppe en del senaste halvåret och kommit hans familj nära. Har varit helt underbart att komma upp till honom och det jämtländska lugnet, blir som en ny människa varje gång kan man säga. Dock har det precis tagit slut (skriver om det lite senare då jag måste samla ihop tankarna lite först).
Brorsonen har blivit sjuk igen i Nefros. Han hade det när han var mindre och efter behandling så blev han bra. Nu fick han streptokocker vilket utlöste sjukdomen igen. Så han har legat inne en del på HS barnavdelning under utredningstiden. Nu äter han piller som en hel pensionär inklusive kortison. Detta gör att han har fått det klassiska "moon-face" och ser ut som en riktig liten tjockis. Hoppas bara att han slipper bli retad i skolan för sånt kan ju sätta spår senare i livet. Nu är han dock på bättringsväg och kan förhoppningsvis få sluta med kortisonet här om några veckor.

Det var nog det senaste dryga halvåret i väääldigt korta ordalag. :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>