Udda fritidsintresse?

För några år sedan så kände jag att jag ville ha något nytt fritidsintresse. Jag sökte mig då till Lottorna eftersom jag tyckte att det lät som något meningsfyllt plus att jag skulle få chans att skaffa mig ett nätverk med andra tjejer.

När jag hade börjat gå de första utbildningarna i gröntjänst och stab så valde jag att gå vidare till Hemvärnet (är dock fortfarande med i Lottorna men inte så aktiv där längre mer än någon utbildning då och då). Och det är verkligen superkul! Bra gemenskap och jag känner att det jag lär mig kan komma att göra skillnad i samhället. Både OM vi nu mot all förmodan skulle hamna i en krigssituation men kanske ändå mest när det blir större strömavbrott eller barn/gamlingar som springer bort.

Jag kan verkligen rekommendera er unga tjejer att hoppa på det där med Lottorna/Hemvärnet. Det ger verkligen en kick för självförtroendet, alla är lika mycket värda och man får lära sig saker som är bra även för det privata livet. Dock ska man vara förberedd på att det är ganska tufft rent fysiskt att vara ute i skogen och det går inte att behålla några fina naglar. :-)

 

Den vänstra bilden är vid Kronprinsessans bröllop när vi är på väg till slottet och den högra är från en vanlig övning.

Kommentarer
KNORKAN - Inredning och skönhet

Tack söta du! Hoppas att allt är bra med dig. Kram!



Blogg: http://knorkan.blogg.se/
2011-09-04 @ 19:19:02
Jenny Westerholm

Hej. Vad kul att du gillar det jag skriver :)Jag är trött på att folk aldrig våga säga vad de egentligen tycker så därför skriver jag allt detta i min blogg :)



Ha en fortsatt trevlig kväll :)



Jenny



Blogg: http://jennywesterholm.blogg.se/
2011-09-04 @ 22:03:01


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>