Besvikelsen är stor

Det har ju varit lite rörigt på mitt jobb senaste tiden. Den förra avdelningsdirektören som jag kom jättebra överrens med slutade i början av december och efter dess har vi haft en tillförordnad som var riktigt bra men som nu går tillbaka till sin ordinarie tjänst. Nu har tjänsten då blivit tillsatt. Och det av en av de där tjejerna som hela tiden har försökt att frysa ut mig. Hur tror ni att det känns?

Hon har hela tiden varit enhetschef men då har ju inte hennes ord vägt tyngst utan direktören har bestämt vad jag som assistent ska göra. Nu håller vi precis på med en stor omorganisation och under hela processen är det ingen som har berättat något för mig men jag har varit lite cool och inte tjatat. Men så idag så satt hela företaget uppdelat i smågrupper och då hamnade jag med avdelningsdirektören och enhetscheferna. Precis innan vi ska gå på lunch säger då direktören: "jo förresten, du kommer att tillhöra X-enheten rent organisatoriskt men ändå vara assistent mot alla fyra enheter vad gäller personalfrågor och så". Detta innebär alltså att jag kommer få mina arbetsuppgifter degraderade till nivån att kopiera papper och att allt det som jag har tyckt varit roligt kommer att tas ifrån mig.

Undrar just hur hon tänkte när hon valde att inte prata med mig enskilt först utan tog det inför en massa andra människor. Var hon rädd att få mothugg eller? Sen undrar jag också om hon gör så här för att bli av med mig. Och jag har inte en jäkla aning om vad jag har gjort mot henne (eller de andra tjejerna) för att hon ska bete sig så här. Känner mig verkligen jättebesviken och ledsen över det här!

Världens tristaste inlägg men var tvungen att få ur mig det...

Kommentarer
Cilla

Skriv ner dina frågor och funderingar och kräv ett möte, bara hon och du! Det som du upplever som utfrysning kan vara att hon är osäker på dig, att hon uppfattar dig som en stark individ som hon inte vet eller kan hantera. Du är en genomgo tjej och du ska inte behöva känna såhär! Vi är alla olika men det innbär inte att man får uppföra sig hur som helst. Du måste förklara för henne hur hon får dig att må och att det inte är ok, företaget måste ha en policy för arbetsmiljö eller? Stå på dig kompis, annars står någon annan på dig.... KRAM



2012-04-17 @ 10:56:04


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>