Utvecklingssamtal med mig själv

Nu när 2011 är avslutat är det dags att sätta upp önskade mål för 2012. Tänker inte avge några löften utan mer vad jag önskar för utveckling av livet. Är ju svårt att var konkret när det gäller de mera mentala bitarna men här kommer de i alla fall hullerombuller:

*Gå en kurs i mindfulness. Tror att det skulle vara bra för mig som är en riktig grubblare.
*Försöka vara tydligare med var jag vill och inte vill. Alltså, lyssna mer på mig själv och inte bara ställa upp på vad andra vill.
*Hitta ett sätt att höja självförtroendet. Blir lätt ganska kall och hård när jag blir osäker. Speciellt när det gäller killbiten.
*Börja lita på folk. Främst på killar då. Alla kanske faktiskt inte bara är ute efter 6! Men jag måste börja ge dem en chans och inte bara ta det för givet. Det där tillhör mitt gamla liv...
*Gå en fotokurs för att utveckla ett nytt fritidsintresse.
*Tänka efter två gånger innan jag köper något. Här ska sparas pengar!
*Till sist en sak som jag har bestämt mig för: innan 2012 är slut ska jag ha försökt att bli gravid på ett eller annat sätt! Vare sig jag har en partner eller inte så kan jag inte vänta längre.

Men det stora önskemålet och det jag kommer försöka jobba för är att jag ska bli lycklig och nöjd med livet igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>