Kvällens bröllop

Har i kväll varit vittne på min mosters borgeliga vigsel. Och det var verkligen kul att få vara med! Hon som förättade vigseln var nog närmre 85 år och jag tänkte att "hur ska detta gå?" när hon stapplade in. Men tanten var riktigt skön! Lite barsk sådär men samtidigt väldigt hjärtlig.

Själva akten var kort, jag hann knappt förstå att vigselakten hade börjat förrän den var över. Hon läste en kort dikt, de fick svara ja och sen var det hela över.

Efteråt blev det riktig champagne, smörgåstårta och chokladmoussetårta. Riktigt trevlig kväll alltså!

Det är verkligen roligt att just min moster har mött kärleken så här på äldre dagar. Hon har varit ensam i princip i hela mitt liv (förutom en kort sväng med en man jag knappt kommer ihåg) och har inga barn. Sen träffade hon den här mannen när hon var i 50-årsåldern och hon blommade verkligen upp både utseendemässigt och som person. Så det kanske finns hopp även för mig så småningom även om jag just nu kommer att lägga det åt sidan.

 


Kommentarer
Ninna

Underbart att din moster har hittat kärleken :)

/Ninna



Blogg: http://ninna-b.bloggplatsen.se
2012-05-17 @ 06:36:16


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>