Jag blev utsläppt!

Dagens studiebesök var på nya rättspsyk Helix vid Huddinge sjukhus. Det är nu färdigbyggt och patienterna flyttar in första december så det var verkligen i sista stund som vi fick komma dit. Snacka om anläggning det där är! Den är både utrymningssäker och inbrottssäker (fritagnngsförsök). Men trots att det är hög säkerhet så har man verkligen tänkt på patienternas värdighet och dolt säkerheten bra. Rummen var ljusa och fina och de som bor där under en längre period hade riktigt sjyssta gemensamma utrymmen och "rastgårdar".
 
En sak som jag undrar lite över är dock hur det rent logistiskt ska gå till att flytta alla patienter från det gamla till den nya rättspsyk. Kör de alla i en och samma buss eller får de ta dem en och en? Jag får bilder framför mig av fångflyttar i amerikanska filmer där de sitter på ett gallerflak. Fast så komemr det absolut inte att gå till här. Men medge att man undrar lite?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>