Aktivister på Forsmark

Jag blir så jäkla irriterad på dessa så kallade aktivister från Greenpeace som har bråkat med våra kärnkraftsverk de senaste dagarna! Min alldeles personliga åsikt är att de tär på skattemedel med samhällets resurser. Visst, de vill påvisa att man kan komma in på områdena men samtidigt så har de ju fortfarande inte varit inne på något som är känsligt. Staketet är ju där för att visa att det är privat område och att det är ett skyddsobjekt med vad det innebär.
 
Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag inte riktigt deras krav på att stänga alla våra reaktorer. Hur har de då tänkt att de skulle få sitt gröna, ekologiska thé varmt om mornarna? Stormkök eller? För än så länge så har vi inget tillräckligt bra och hållbart alternativt. Vi klarar inte samhällets krav på elförsörjning på bara vatten, vind osv som läget är just nu. Och framför allt så är inte svenska folket beredda att betala så högt kilowattpris OM man nu skulle köra de alternativa alternativen i maximal omfattning.
 
Nej, om någon miljömupp från Greenpeace kommer fram till mig på Götgatan i morgon så kommer jag med allra största sannolikhet att skälla ut personen i fråga och definitivt INTE stödja dem!
 
Så, nu har jag varit tillräckligt irriterad för i dag och kan gå och sova i stället.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>