Ska man tycka synd om en sån här?

Alltså, ska man verkligen tycka synd om en som åker fast med 4,3 kg amfetamin på sig i tullen i Malaysia? Nu riskerar han att dömas till dödsstraff för narkotikasmuggling vilket är bland det västa man kan göra i Malaysia. Jag måste säga att jag har väääldigt svårt att tycka synd om en som pysslar med såna saker. Hade vi verkligen velat ha hit skiten och spridit det på gatorna här? Narkotika kostar så otroligt mycket pengar för samhället och vi behöver inte mer av den varan här anser jag!
Visst, ni kan tycka att jag låter hård. Men samtidigt: nöjer sig en smugglare med att bara göra det EN gång? Är så mycket pengar i det att man antagligen fortsätter tills dess att man åker fast. Så personligen så tycker jag gott att han kan få lida lite där nere. Fast kanske inte så häftigt lidande som dödsstraff då...
 
Bild från expressen.se
 

Kommentarer
Cilla

säger som min HBG-polare: -Han lär inte göra om det!



2013-04-16 @ 09:47:16


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>