Boktips #19: Kikki Danielsson : ett schlagerliv

 
 
Jag har verkligen varit dålig på att läsa under året och de få böcker jag läst har jag inte berättat om. Men nu jäklar!
Nu har jag läst "Kikki Danielsson: ett schlagerliv" och jag måste erkänna att jag inte alls hade väntat mig en sån typ av bok av henne. Den var otroligt personligt skriven och hon utelämnar inga detaljer alls. Känns lite som att hon vill få upprättelse gentemot den mediala cirkus som har varit omkring henne som person.
Jag tyckte att boken var så gripande att jag i princip sträckläste den. Och jag måste erkänna att jag kanske har trott lite för mycket på den bild som media har uppvisat, nu har jag fått en helt annan förståelse för allas våran Kikki!
 
Bild och text från bokus.se:
 
Kikki Danielsson : ett schlagerliv (pocket)
 
"Här är boken där Kikki Danielsson själv får berätta om artisten och människan bakom rubrikerna. Och hon gör det med all den öppenhet, värme och humor som bidragit till att göra henne så folkkär.
Kikki Danielsson - Ett schlagerliv innehåller många öppenhjärtiga skildringar av artistlivets baksida, av problem i privatlivet och hur det är att leva med svår sjukdom och alkoholmissbruk. Kikki ger också en skakande beskrivning av sin uppväxt som mobbat fosterbarn och skriver om vad det inneburit för henne att ha mist kontakten med sin familj i så unga år.
Men hon återger också många dråpliga episoder från turnéer och framträdanden och låter läsaren möta färgstarka karaktärer som Lotta Engberg, Lasse Holm, Elisabeth Andreasson (Andreassen) och Sören "Sulo" Karlsson.

  KIKKI DANIELSSON är inte bara en av våra mest älskade utan också mest framgångsrika artister. Hon har under sin mer än fyra decennier långa karriär sålt miljontals skivor, vunnit Melodifestivalen och tre år i rad utnämnts till Skandinaviens bästa countrysångerska. Fortfarande är hon också aktuell som underhållare och skivartist."

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>